Geocodarea reprezinta procesul de asignare a locatiilor pentru fiecare adresa astfel incat sa poata fi plasate ca puncte pe o harta si analizate impreuna cu alte date spatiale. Procesul specifica perechi de coordonate pentru fiecare adresa, de aici rezultand si denumirea de geocodare.

         Prin geocodarea adreselor puteti obtine informatiile necesare realizarii de analize asupra evolutiei firmei dar si oportunitati de crestere a acesteia. Avantajele utilizarii geocodarii nu rezida doar in utilizarea universala dar si in flexibilitatea tehnologiei prin care se realizeaza procesul de geocodare.

         In urma geocodarii, informatiile obtinute pot fi folosite in aplicatii diferite cum ar fi ca instrument de marketing in realizarea de analize ale pietei, segmente de piata si consumatori; ca mijloc de identificare a spatiilor de lucru, sucursale, afiliati, parteneri; sau ca instrument de livrare/rutare prin calcularea rutelor celor mai avantajoase pentru firma.

         Utilizarea geocodarii conduce la intarirea relatiilor cu clientii, imbunatatirea profitabilitatii si cresterea eficientei: toti acesti factori fiind critici pentru expansiunea firmei.